Portal_background_image

تبيين اهداف و وظايف دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در راستای واگذاري بخش تصدي‌گري آمايش و صدور كارت های آمایش و اشتغال اتباع خارج

سيدمجتبي آل‌ياسينمديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي از ارائه طرح جديد وزارت كشور با همکاری دیگر دستگاهها براي تمديد كارت‌هاي آمایش (شناسايي) اتباع بيگانه خبر داد و گفت: در اين راستا بر اساس مصوبه ابلاغي و در اجراي تصميمات كميسيون ساماندهي اتباع خارجي كشور، دفاتري تحت عنوان كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي از خردادماه سال جاري فعاليت خود را براي ارائه خدمات به اتباع خارجی آغاز نموده‌اند.

وي با اشاره به واگذاري بخش تصدي‌گري امور اقامت، اشتغال و ساير امور اداري مرتبط به دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي، افزود: در اين راستا به منظور آگاهي آن دسته از اتباع خارجي مشمول طرح مي‌رساند كه از اين پس مي‌بايست با مراجعه به اين دفاتر نسبت به انجام امور خود در خصوص اقامت، اشتغال و امور اداري واقدام نمايند.

آل‌ياسين با اشاره به دفاتر تاسيس‌شده در سطح استان مرکزی تصريح كرد: تاكنون در خصوص دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي، 2 دفتر در اراك، 2 دفتر در ساوه و 1 دفتر در دليجان که شهرستانهای مجاز استان برای حضور اتباع هستند بر اساس ضوابط مربوطه تاسيس گرديده است.

وي خاطرنشان ساخت: دفاتر كفالت اقامت، اشتغال و امور اداري اتباع خارجي در مقطع كنوني صرفا اتباع افغاني داراي اقامت قانوني دارای کارت آمایش را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وي با بيان اينكه اتباع افغاني داراي گذرنامه حاوي رواديد يا اقامت معتبر و پناهندگان جمعي مشمول مراجعه به دفاتر كفالت مي‌باشند، خاطرنشان ساخت: اتباع و پناهندگان افغاني مي‌بايست با مراجعه به سايت www.samandehi-nobat.irنسبت به اخذ نوبت جهت مراجعه به دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان اقدام نمايند.

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي گفت: اتباع و مهاجرين افغاني در استان صرفا مي‌بايست در يكي از شهرستان‌هاي اراك، ساوه و دليجان استقرار داشته باشند و اجازه تردد يا جابجايي بدون اخذ برگ تردد را ندارند و نیز بر اساس قانون حق حضور ،اقامت و اشتغال در سایر شهرستانهای ممنوعه استان (محلات،زرندیه،تفرش،آشتیان،کمیجان،خنداب،شازند و فراهان)را ندارند.

آل‌ياسين در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت مراجعه به سامانه نوبت‌دهي امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي جهت دريافت نوبت‌ مراجعه ابراز داشت: كليه اتباع افغاني داراي كارت آمايش 8  پس از اتصال به اينترنت در منزل، محل كار و يا كافي‌نت به سامانه اينترنتي ذكرشده مراجعه نموده و به سهولت ثبت‌نام مي‌نمايند، لازم به ذكر است سامانه به صورت خودكار يكي از دفاتر كفالت نزديك به شهرستان محل سكونت را تعيين، آدرس و تاريخ مراجعه را اعلام مي‌نمايد. اتباعي كه در اين راستا نسبت به نوبت‌گيري اقدام مي‌كنند، ملزم به معرفي خود در زمان مقرر به دفتر كفالت تعيين‌شده برای اخذ کارت آمایش 9 مي‌باشند.

وي بيان داشت: دفاتر كفالت در امور حاكميتي و اجرايي اتباع خارجي به هيچ وجه حق دخالت نداشته و صرفا بخش‌هاي تصدي‌گري، اموري كه از سوي كميسيون ساماندهي اتباع خارجي كشور به آنان تفويض مي‌شود را تحت ضوابط، نظارت دقيق و در مدت زمان معين براي آن دسته از اتباع خارجي كه مستقيما به آنان معرفي شوند را عهده‌دار خواهند بود.

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي با بيان اينكه فهرست امور اداري كه دفاتر كفالت، مجاز به ارائه آنها مي‌باشند در دفاتر نصب گردیده و همچنين شماره تلفن رسيدگي به شكايات نيز 3662003-0861 می باشد.وی گفت: در بدو مراجعه تبعه خارجي به دفتر كفالت، قراردادي در خصوص تفويض وكالت پيگيري امور اداري آن تبعه با دفتر كفالت منعقد مي‌گردد.

وي افزود: ادارات دولتي ذيربط در استان‌هايي كه موظف به اجراي طرح هستند، از پذيرش مستقيم اتباع افغانستاني براي امور اقامت و اشتغال و در آينده براي ساير اموري كه معين مي‌شوند، معذورند و اين امور از طريق دفتر كفالت پیگیری خواهد شد.

آل‌ياسين، تلاش در بهبود روند رسيدگي اداري امور اتباع خارجي مطابق آموزه‌هاي اسلامي به منظور تكريم اتباع خارجي قانونمند، تجميع خدمات اداري مرتبط با اتباع خارجي به منظور تمركززدايي، افزايش بازدهي و ارتقاء بهره‌وري امكانات دولتي، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي عمومي كشور، كاهش ترددهاي شهري، كاهش مصرف سوخت، كاهش آلاينده‌هاي زيست‌محيطي در ارتقاء سلامت روحي و جسمي جامعه و ايجاد رضايت‌مندي اتباع خارجي متعهد به قانون از دسترسي فوري به خدمات اداري مورد نياز در نزديكترين فاصله به محل سكونت را از جمله هدف‌هاي واگذاري امور تصدي‌گري اقامت، اشتغال و ساير امور اداري به دفاتر كفالت عنوان كرد و گفت: كاهش مدت زمان انتظار براي رسيدگي به امور اداري اتباع خارجي از طريق افزايش كيفيت خدمات، در دسترس بودن خدمات، ارائه خدمات ارزان، آسان و سريع، كاهش هزينه ناشي از اتلاف وقت ارباب رجوع تبعه خارجي و اتباع ايراني مرتبط با اتباع خارجي، كاهش هزينه‌هاي مالي ناشي از مراجعه گاها چند باره اتباع خارجي به ادارات دولتي كه نوعا در مركز استان مستقر هستند، مشتمل بر حذف هزينه حمل و نقل و نيز خسارت عدم اشتغال در روز يا روزهاي مراجعه، نهادينه شدن اصل الزام اجرا و احترام اتباع خارجي به قوانين كشور و كاهش تصدي‌گري دولت و واگذاري خدمات تصدي‌گري به بخش خصوصي در اجراي اصل 44 از جمله ديگر اهداف واگذاري امور تصديگري اقامت، اشتغال و امور اداري اتباع خارجي به دفاتر كفالت است.

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي خاطرنشان ساخت: طرح ايجاد دفاتر كفالت پس از بررسي‌هاي عديده كارشناسي به مدت بيش از 10 سال و با ملاحظه تمامي جنبه‌ها اعم از قوانين و مقررات داخلي و بين‌المللي، آموزه هاي ديني، روابط دو جانبه با كشورها، نياز بازار كار داخلي براي اولين بار در كشور جمهوري اسلامي ايران از بين كشورهاي پناهنده‌پذير و در راستاي اجراي ماده 27 كنوانسيون پناهندگان و تكريم پناهندگان جمعي توسط مراجع ذيصلاح قانوني، تصويب و وزارت كشور به همراه دستگاه‌هاي ذيربط از جمله وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مامور اجرا و نظارت مستمر بر عملكرد دفاتر كفالت مي‌باشند.

وي توضيح داد: كليه اتباع افاغنه و مهاجرين خارجي با اجراي مرحله‌بندي از اين پس مي‌بايست براي تجديد و صدور كارت آمايش(شناسايي)، اخذ كارت اشتغال، تمديد کارت كار و قرارداد اشتغال، تمديد گذرنامه و ساير امور اداري به دفاتر كفالت مراجعه نمايند.

سيدمجتبي آل‌ياسين در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: اتباعي كه در مهلت قانوني مقرر نسبت به اين امر و در نتيجه مراجعه به دفاتر كفالت اقدام نكنند، اتباع غيرمجاز شناخته خواهند شد.

وي با بيان اينكه پذيرش اينترنتي در حال حاضر مخصوص اتباع افاغنه است، يادآور شد: كليه پناهندگان عراقي نيز مي‌بايست جهت انجام امور اداري و قانوني خود به صورت حضوري به اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي مراجعه نمايند.

گالری تصاویر


دسته بندی

دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     




      آخرین اخبار دفاتر استانداری